O skuteczną reklamę warto zadbać od samego początku funkcjonowania działalności gospodarczej. Wielu architektów obawia się jednak, że startujące biuro projektowe nie ma szansy przebić się pośród firm z doświadczeniem i bogatym porfolio. Okazuje się, że skuteczny marketing może skierować uwagę potencjalnych odbiorców usług na te aspekty działalności, które będziemy chcieli podkreślić. Jak więc w nieco mniej standardowy sposób promować usługi firmy architektonicznej, aby przyciągnąć możliwie największe grono zainteresowanych?
Skuteczna reklama firmy architektonicznej – działania dodatkowe:
Krok 1 – Blog firmowy
Wystarczą mniej więcej dwie godziny tygodniowo, aby stworzyć post na firmowego bloga, a poświęcony na to czas z pewnością przyniesie pozytywne rezultaty. Po pierwsze, w ten sposób można poinformować klientów, nad jakim projektem się obecnie pracuje, po drugie, prowadzenie bloga pozwala budować profesjonalny wizerunek architektów, którzy dzielą się z czytelnikami swoją wiedzą i pasją. Ponadto jeżeli do zamieszczania postów wykorzystamy popularną platformę internetową lub zakładkę na stronie internetowej firmy, tego rodzaju promocja będzie całkowicie bezpłatna.
Krok 2 – Pozycjonowanie
Warto przeznaczyć stałą miesięczna kwotę na pozycjonowanie firmy. Nikt nie zaprzeczy, że obecność na pierwszej stronie wyszukiwarki typu Google po wpisaniu określonej frazy gwarantuje wyraźne zwiększenie zainteresowaniem usługami firmy. Pozycjonowanie można zlecić firmom zewnętrznym, lub zająć się tym osobiście. Nie jest to trudne, choć z pewnością zajmuje sporo cennego czasu. Dodawanie strony biura architektonicznego do różnych katalogów i witryn na własną rękę ma tę przewagę, że dokładnie wiemy, na jakich stronach promujemy swój biznes. Typowe zaplecza pozycjonerskie tracą skuteczność budowania pozycji w wyszukiwarkach w stosunku do profesjonalnych katalogów firmowych. Chociaż wpis na drugim z wymienionych typów stron jest zazwyczaj płatny, gwarantuje on lepsze pozycjonowanie, jak również budowanie pozytywnego wizerunku poprzez obecność w branżowych portalach i witrynach.
Krok 3 – Marketing szeptany
Właściciele firm architektonicznych powinni zainteresować się także możliwościami promocji, jakie daje marketing szeptany. Są to wszelkiego typu działania, których celem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez przekaz bezpośredni. Dawniej sprowadzały się one do wszelkich form przekazu ustnego, dziś jednak marketing szeptany funkcjonuje także (a może nawet przede wszystkim) w Internecie. Co istotne, realizacja jego założeń jest całkowicie bezpłatna. Wystarczy śledzić regularne branżowe fora, witryny oraz wortale oraz umieszczać w komentarzach do konkretnych tekstów pozytywne opinie na temat danego biura projektowego oraz jego usług. Bardzo ważne jest, aby taka działalność pozorowała naturalne wpisy – przesadne i wielokrotne zachwalanie firmy na jednym forum może wzbudzić podejrzliwość odbiorców informacji.
Krok 4 – Współpraca branżowa
W przypadku biur architektonicznych duże znaczenie w pozyskiwaniu nowych klientów może mieć współpraca branżowa. Warto pomyśleć o kooperacji z podmiotami działającymi w podobnym sektorze. Poprzez wzajemne polecanie usług takich firm jak agencje nieruchomości, biura deweloperskie czy pracownie aranżacji wnętrz można pozyskać wiele nowych zleceń. Oprócz rekomendacji, jeszcze lepsze efekty marketingowe mogą przynieść takie działania jak oferowanie wraz z zaprzyjaźnionymi podmiotami gospodarczymi promocyjnych pod względem ceny pakietów usług. Klienci bez wątpienia docenią możliwość skorzystania z rabatu przy skorzystaniu zarówno z usług projektowania samego budynku, jak też jego wnętrz, co przełoży się pozytywnie na zyski obu współpracujących firm.
Moim zdaniem warto postawić na reklamę zewnętrzną. Firma PRO-KOMP może się wszystkim bezproblemowo zająć. Skorzystałem z ich pomocy i był to strzał w dziesiątke.