Archiweb

Jesteś architektem lub projektantem wnętrz?

Opublikuj swój projekt na archiweb.pl

Skuteczna promocja firmy w sieci – podstawowe zasady

Female Business leader standing in front of her team

Jeszcze kilka lat temu skuteczne promowanie przedsiębiorstwa w Internecie sprowadzało się właściwie do samej obecności w wirtualnej sieci. Obecnie nie wystarcza już jedynie  fakt posiadania elektronicznej wizytówki bądź strony www. Wyłącznie dostosowanie się do zasad panujących w wirtualnej sieci oraz umiejętne korzystanie z dostępnych narzędzi sprawi, ze promocja firmy przyniesie wymierne rezultaty.

Ukierunkowanie działań – pierwszy krok do sukcesu

Bez względu na wielkość firmy, budżet przeznaczony na reklamę w coraz większym stopniu uwzględnia Internet kosztem obecności w prasie, radiu czy też telewizji. Nie w każdym przypadku takie działania są gwarantem powodzenia. Przykładowo, wiele osób uważa, że płatne wizytówki w różnego rodzaju katalogach są bezzasadne, gdy firma posiada oficjalną stronę internetową. Oczywiście, własna witryna sprawdza się w oczach potencjalnych klientów jako rzeczowe źródło informacji o oferowanych usługach bądź towarach, lecz niekoniecznie ma ona równie wysoką „wartość” z perspektywy wyszukiwarki. Może się więc okazać, że reklama w profesjonalnym serwisie zewnętrznym skuteczniej wypozycjonuje naszą ofertę w Google i, co za tym idzie, przyciągnie większe grono zainteresowanych.  

Długofalowy plan i spójność komunikacji

Pamiętajmy, że spójna i dobrze przemyślana komunikacja marketingowa jest w stanie zdziałać więcej, niż chaotyczne, jednorazowe akcje. Warto zatem podejść do promocji firmy w sieci długofalowo i szczegółach zaplanować wszelkie działania. Decydując się na reklamę w kilku różnych źródłach musimy pamiętać o spójności i zgodności przedstawianych tam informacji. Przykładowo, profesjonalna wizytówka firmy w katalogu Archiweb powinna być zgodna z tym, co na temat naszych usług widnieje na  oficjalnej stronie internetowej oraz w serwisach społecznościowych.          

Podkreślenie atutów

Aby stworzyć budzący zainteresowanie i zaufanie klientów przekaz, warto podkreślić wyróżniki naszej oferty. Położenie nacisku na wartości, dzięki którym górujemy nad konkurencją, sprawi, że nasza oferta nie zginie w morzu podobnych propozycji.

Źródło reklamy nie mniej ważne niż treść

Choć skuteczna promocja firmy w sieci opiera się w dużej mierze na skonstruowaniu chwytliwego i profesjonalnego zarazem przekazu marketingowego, nie mniejsze znaczenie ma fakt, gdzie zdecydujemy się umieścić owy przekaz. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie kilku narzędzi jednocześnie. Tzw. mailing warto zatem uzupełnić obecnością w serwisach społecznościowych (np. Facebook, Twitter, Pinterest, Google+) oraz profesjonalnymi bannerami i prezentacjami reklamowymi. Jako że te ostatnie są zazwyczaj odpłatne, nie ma sensu dodawanie wizytówki do katalogu o wątpliwej reputacji i niewielkim zasięgu oddziaływania. Chcąc budować profesjonalny wizerunek firmy w sieci, najlepiej jest wykupić abonament w dedykowanym naszemu profilowi działania serwisowi. Przykładowo, decydując się na reklamę w katalogu Archiweb poświęconemu wyłącznie rynkowi architektonicznemu i budowlanemu, mamy większą szansę zdobyć zainteresowanie i zaufanie klienta niż promując się na stronie bez branżowego ukierunkowania.

Monitorowanie efektywności działań

Pamiętajmy, by nie spocząć na laurach, gdy już wdrożymy długofalowy plan działań promocyjnych. Każdy rozsądny i szanujący swój czas oraz pieniądze biznesmen ma świadomość, że ostatnim krokiem na drodze ku marketingowemu sukcesowi jest analiza skuteczności podjętych działań. Już po kilku miesiącach będziemy w stanie określić, jakie źródła reklamy okazały się zupełnie nieskuteczne, a jakie warte są dalszego wkładu finansowego.

Taniej nie zawsze znaczy lepiej

Często darmowi lub najtańsi dostawcy rozwiązań marketingowych okazują się być mniej efektywni – bezpłatne narzędzia są bowiem niekompletne i słabo dostosowane do indywidualnych potrzeb reklamobiorców. Jeżeli nie chcemy jednak ponosić od razu większych kosztów promocji firmy w sieci, możemy bez obaw skorzystać z serwisów oferujących możliwość rozszerzenia darmowego konta do oferującego większe możliwości odpłatnego pakietu lub też bezpłatnie przetestować zalety płatnej prezentacji (w przypadku portalu Archiweb klient ma możliwość wypróbowania pakietu Business przez okres dwóch tygodni gratis). 

Czy ten artykuł był ciekawy?

Oceń!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Total
0
Shares
Prev
High Country House na wzgórzu
High Country

High Country House na wzgórzu

Firma architektoniczna Luigi Rosselli Architects to autorzy projektu High

Next
Key House 3 w Australii
Key House 3

Key House 3 w Australii

Vibe Design Group to autorzy projektu Key House 3 zlokalizowanego

Zobacz również