Na podjęcie decyzji o udziale w prestiżowym konkursie „Diament Meblarstwa”, organizowanym przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika i portalu BIZNES.meble.pl oraz Meble.pl S.A. pozostały niecałe dwa tygodnie. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 10 października 2022 roku.
Konkurs „Diament Meblarstwa” trwa nieprzerwanie od 17 lat, a jego ideą jest odnalezienie i nagrodzenie najlepszych produktów wyposażenia wnętrz, w których mieszkamy, żyjemy i pracujemy. Przez lata organizatorzy obserwowali, jak te przestrzenie w niesamowity sposób ewoluują, wkraczając w przyszłość. Jak pojawiają się zupełnie nowe, niespotykane w tradycyjnym projektowaniu wnętrz możliwości i rozwiązania, które są nie tylko funkcjonalne, ale również estetyczne. Dotychczasowi bohaterowie drugiego planu – okna, drzwi, podłogi i ściany, AGD, armatura kuchenna i łazienkowa, grzejniki – niejednokrotnie stanowią o estetyce i klimacie danego wnętrza.
Wraz z tym procesem zmieniał się również konkurs „Diament Meblarstwa” uzupełniany o nowe kategorie, dzięki którym organizatorzy chcą pokazać, jak piękne i funkcjonalne może być nasze otoczenie oraz nagrodzić najbardziej wartościowe produkty i najbardziej kreatywnych producentów.
Produkty – meble i elementy wyposażenia wnętrz – można zgłaszać w 21 kategoriach, w ramach których uczestnicy dokonują wyboru klasy: standard lub premium, a także w dwóch dodatkowych kategoriach (marketing i komunikacja oraz wizje), bez podziału na klasy.
Ważną część konkursu stanowi specjalna kategoria – „młody design” – będąca wyrazem otwarcia się organizatorów na zupełnie nowe i inspirujące pomysły studentów oraz ubiegłorocznych i tegorocznych absolwentów szkół i uczelni wyższych, którzy mogą zgłaszać swoje projekty bezpłatnie. Jest to doskonała okazja do zaprezentowania świeżego i niestandardowego spojrzenia młodych adeptów sztuki projektowania mebli i wnętrz szerokiemu gronu producentów, co może zaowocować korzystną dla obu stron współpracą.
Najlepsze produkty wskaże kapituła złożona z kilkudziesięciu ekspertów o różnych kompetencjach i punktach widzenia, co pozwoli obiektywnie ocenić wszystkie zgłoszenia do konkursy. W skład jury wchodzą architekci, projektanci wnętrz, blogerzy, przedstawiciele mediów i organizacji, naukowcy, organizatorzy targów oraz przedstawiciele sektora handlu. Dokonując oceny produktów kapituła weźmie pod uwagę wzornictwo, zgodność z aktualnymi trendami, innowacyjność, zaawansowanie technologiczne, funkcjonalność i ergonomia oraz ogólną prezencję produktu.
Patronami Honorowymi i Medialnymi 17. edycji „Diamentu Meblarstwa” są portale internetowe, czasopisma oraz instytucje związane z branżą meblarską, architektoniczną i wyposażenia wnętrz, co zapewnia szeroką promocję uczestników i zgłaszanych przez nich produktów.
Konkurs zyskał również nowego Partnera Strategicznego – firmę Allianz Trade. Allianz Trade to krajowy i światowy lider w ubezpieczaniu należności handlowych i ich odzyskiwaniu, obecny w Polsce od 1998 roku. Firma towarzyszy konkursowi po raz kolejny – wcześniej, jeszcze jako Euler Hermes z grupy Allianz Trade. Firma jest naturalnym partnerem sektora meblowego, tak jak on działając operacyjnie w wielu krajach (bezpośrednio w ponad 50) – oceniając ryzyko na rynkach lokalnych, udostępnia tę wiedzę globalnie, wspierając eksporterów w doborze partnerów handlowych oraz w zabezpieczaniu ich należności na całym świecie. Organizatorzy są wdzięczni za zaangażowanie i za wsparcie tegorocznej edycji konkursu „Diament Meblarstwa”.
Daty, których nie można przeoczyć:
- termin przyjmowania zgłoszeń – 10 października
- głosowanie jury – 17-24 października
- poinformowanie uczestników o wynikach konkursu – 25-28 października
- opublikowanie wyników na stronie konkursowej – 31 października
- uroczysta Gala wręczenia nagród w Warszawie – 7 grudzień
Zmierz się z najlepszymi i weź udział w 17. edycji konkursu „Diament Meblarstwa”!
Zapraszamy na stronę www.diamentmeblarstwa.pl.