Na początku kariery architekta pozyskanie nowych zleceń będzie wymagało przygotowania profesjonalnej strony internetowej oraz odpowiedniej prezentacji swojego portfolio. To także inwestycja w działania reklamowe, które umożliwią klientowi trafienie na naszą stronę. Sytuacja wygląda inaczej, gdy posiadamy bazę rekomendacji i poleceń, ale to najczęściej przychodzi z czasem. Rekomendacje są niezwykle ważne w pracy architekta. Pozwalają bowiem pozyskać kolejnych klientów, a także wyspecjalizować się w konkretnych działaniach. Samo szukanie zleceń na początku może być trudne, dlatego warto poszukać rozwiązań, które pomagają na początku drogi zawodowej, ale także później. Jednym z takich narzędzi jest Fixly.pl.
- Wyrób sobie markę
- Jak zdobyć pierwsze zlecenia?
- Nowoczesne portale
Wyrób sobie markę
Projektowanie domów to jedno z najpopularniejszych zadań, przed którymi stają architekci. Takie zlecenia wymagają jednak wyrobionej marki, bogatego portfolio, doświadczenia oraz referencji z poprzednich realizacji. To właśnie opinie od klientów są najważniejsze dla potencjalnych inwestorów, są również argumentem w negocjacjach cen czy terminów. Praca dla architekta to nie tylko samo projektowanie. Należy również znać procedury formalno-prawne, umieć załatwiać różnego rodzaju sprawy w urzędach oraz u rzeczoznawców. Poza tym to również szereg cech charakteru takich jak umiejętność rozmawiania z ludźmi, zdolność reagowania na nieprzewidziane sytuacje oraz pracy pod presją czasu i okoliczności. A same nadzory autorskie nieraz będą wymagały niezwykłego opanowania. Wielu z tych aspektów można się nauczyć dopiero zdobywając doświadczenie.
Jak zdobyć pierwsze zlecenia?
Szczególnie nowe firmy mogą mieć problemy ze znalezieniem klientów. Zlecenia dla architektów nie spłyną tylko i wyłącznie, dlatego że uruchomiliśmy działalności. I dlatego właśnie niezbędne są działania promocyjne, które pozwolą nam dotrzeć do potencjalnych inwestorów. Można inwestować w reklamę i korzystać z różnego rodzaju mediów społecznościowych oraz kanałów dotarcia do klientów takich jak banery, pokazy na branżowych targach. Nie zawsze w takim wypadku nakład pracy oraz pieniędzy będzie przekładał się na zdobywanie zleceń. Sama strona internetowa świadczy w jakiś sposób o naszej kompetencji, ale z praktycznego punktu widzenia jest idealnym miejscem do pochwalenia się realizacjami i potwierdzeniem kompetencji niż drogą do pozycji klientów.
Nowoczesne portale
Coraz większą popularnością cieszą się strony branżowe, które są bazą danych o specjalistach w danej dziedzinie lub też pracujących na konkretnym terenie. Rejestracja dla architektów na Fixly.pl to doskonały pomysł dla osób, które chcą zdobyć nowych klientów. Serwis umożliwia dostęp do dużej bazy aktualnych zleceń oraz wybór na które z nich chcemy odpowiedzieć.