Mówi się, że w dzisiejszym świecie jest już coraz mniej miejsca na tradycyjne formy promocji. Z roku na rok są one skutecznie wypierane przez reklamę internetową i inne działania w sieci. Nie oznacza to jednak, że papierowa reklama nie znajduje zastosowania w dzisiejszym świecie. W poniższym artykule przedstawimy zalety tego typu rozwiązania.
Plakaty – wciąż wszechobecne
Mogłoby się wydawać, że w dobie Internetu reklama w formie papierowej nie ma już racji bytu. Mimo to plakaty to rodzaj promocji, który wciąż ma się bardzo dobrze. Można je z łatwością znaleźć na każdej ulicy, są regularnie wykorzystywane w kampaniach społecznych, kampaniach wyborczych, promocji filmów, ubrań, kosmetyków i wielu innych. Plakaty znajdziemy na słupach ogłoszeniowych, przystankach autobusowych, w galeriach handlowych itp. Dlaczego korporacje i firmy wciąż decydują się na korzystanie z tej, wydawałoby się, archaicznej formy?
Zalety plakatów:
- Zasięg
Jedną z podstawowych zalet, której nie sposób odmówić plakatom, jest ich zasięg. Przewagą papierowej reklamy jest fakt, że jest w stanie zwrócić uwagę większej ilości osób. Wszystko dzięki temu, że są ogólnodostępne, można się na nie natknąć w miejscach publicznych. Nowoczesne reklamy, np. w sieci, są profilowane specjalnie pod potrzeby konkretnych użytkowników. Z kolei z reklamą papierową kontakt ma każdy przechodzień. Odpowiednio przygotowana jest w stanie zwrócić uwagę każdego.
- Cena
Nie ma co ukrywać, że drukowanie plakatów to wciąż jedna z najtańszych form promocji. Produkcja kilkuset sztuk wydrukowanej reklamy to koszt nieporównywalnie mniejszy niż chociażby rozpoczęcie internetowej kampanii marketingowej. W wielu przypadkach taka inwestycja może się bardzo szybko zwrócić.
- Powtarzalność
Częstotliwość, z jaką napotykamy konkretną reklamę, także wpływa na nasze podejście do danego produktu. Dobrze rozlokowane plakaty gwarantują wzrost zainteresowania nie tylko poprzez dotarcie do dużej ilości odbiorców. Wielu z nas obiera te same trasy, w przypadku np. podróży do pracy, codzienne pokonujemy tę samą drogę. Jeśli w tym czasie kilkukrotnie zetkniemy się z konkretną reklamą, zapadnie nam w pamięć.
Plakat – czy to wciąż dobra forma?
Drukowanie plakatów reklamowych ma wciąż wiele zalet i może okazać się ważnym punktem w promowaniu konkretnego produktu lub inicjatywy. Wszystko wskazuje na to, że tego typu rozwiązania marketingowe, mimo ekspansji Internetu, wciąż mają się bardzo dobrze. Wystarczy oryginalny pomysł i dobrze skomponowana grafika, by niedrogi kawałek papieru zamienić w cenne źródło firmowego dochodu.