1. Czym różni się pakiet darmowy od business?

Pakiet business zapewnia użytkownikowi serwisu www.archiweb.pl szerokie możliwości prezentacji i promocji swojej firmy. Dzięki kompleksowej strukturze serwisu pakiet business pozwala użytkownikowi pokazać szeroki wachlarz oferty firmy, wskazać zalety swoich produktów. System komentarzy i referencji daje szansę, aby pochwalić się dotychczasową pracą i doświadczeniem. Bogata galeria i aktualności pozwolą firmie żyć w serwisie i aktywnie pozyskiwać klientów. Ponadto pakiet business pozwala na bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami, dzięki możliwości odpowiedzi na ich opinie. Co więcej, w pakiecie business użytkownik otrzymuje rozszerzone możliwości definiowania branż, w których działa, użycia większej liczby słów kluczowych oraz reklamy swojej firmy na podstronach oraz stronie głównej Archiweb.pl. Szczegółowy wykaz korzyści znajduje się na stronie http://www.archiweb.pl/uzytkownik/wybierz-pakiet/

2. Prezentacja firmy

Prezentacja to forma promocji Firmy, w zależności od wybranej płatnej lub bezpłatnej opcji.

Co zawiera prezentacja firmy?

Prezentacja firmy zależna jest od wybranego wariantu. Zawiera między innymi opis firmy, dane kontaktowe, adres strony www. W rozszerzonym pakiecie, to także opis produktów, usług i rodzaju działalności oraz reklama na stronie głównej w boxie "promowane firmy", unikalny adres wizytówki firmy w subdomenie, samodzielna strona www.

Oprócz tego w rozszerzonej prezentacji (pakiet business) znajdują się dane do kontaktu z firmą, plan miasta z zaznaczeniem siedziby oraz mapa pozwalająca na zaplanowanie trasy dojazdu z każdego miejsca w Polsce. Na mapie zamieszczone są współrzędne GPS oraz szczegółowy opis przebiegu trasy (API Google).

3. Dodawanie firmy

a) Rejestracja firmy w portalu

Aby dodać firmę do portalu archiweb.pl, należy uprzednio założyć konto. Trzeba wejść w dział Rejestracja, wybrać jeden z dostępnych pakietów i wypełnić krótki formularz. Po zatwierdzeniu formularza, na skrzynkę pocztową wyślemy wiadomość o zgłoszeniu firmy do portalu, wraz z linkiem aktywacyjnym. Następnie należy potwierdzić / aktywować założone konto przez kliknięcie w odebrany link.

b) Dane niezbędne podczas rejestracji

Rejestrując firmę w portalu archiweb.pl, oprócz pełnej nazwy i danych osoby do kontaktu, wymagany jest aktywny adres e-mail na dowolnej platformie. Po aktywacji konta masz możliwość uzupełniania danych swojej firmy i dowolnego ich edytowania, w zakresie przewidywanym dla wybranej opcji. Pełny opis funkcji poszczególnych prezentacji dostępny jest w dziale Porównanie pakietów: http://archiweb.pl/uzytkownik/porownanie-pakietow/. Zaznaczamy, że wszelkie zamieszczane dane muszą być zgodne z prawdą, nie zezwalamy również na wykorzystanie informacji o osobach czy firmach, bez ich uprzedniej, potwierdzonej zgodny.

4. W jaki sposób mogę edytować profil mojej firmy?

Aby edytować profil i dane firmy, należy w pierwszej kolejności dostać się do ustawień konta. Można to zrobić łatwo i szybko klikając na swój adres @ używany do logowania się w serwisie archiweb. Adres ten znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. W „Panelu użytkownika” znajdują się moduły „Ustawienia konta”, „Oferta” oraz „Mój profil”.  W każdym z wymienionych modułów można dokonać zmian, edycji wcześniej wpisanych danych.

a) Jak dodać opis i logo firmy?

Użytkownik klikając na swój adres @ używany do logowanie w serwisie archiweb, znajdujący się w prawym górnym rogu, przekierowany zostaje do „Panelu użytkownika”, który pojawia się po lewej stronie. W module „Oferta” można stworzyć samodzielne opisy na potrzeby prezentacji oferty. Występują dwa rodzaje opisów firmy;

  1. I.    krótki, do 170 znaków (ze spacjami), który pojawia się na liście firm,
  2. II.   rozbudowany, do 5000 znaków (ze spacjami), który pojawia się wewnątrz prezentacji danej firmy.

Ponadto, użytkownik ma możliwość wstawienia logotypu swojej firmy w zakładce „Informacje” znajdującej się w „Oferta” . Optymalna rozdzielczość obrazka to 270x270 px. Serwis obsługuje następujące formaty plików graficznych; jpg, jpeg, bmp,

b) Jak dodać ofertę firmy oraz załączniki?

Użytkownik, wchodząc do „Panelu użytkownika” w module „Oferta”, znajdzie również możliwość dodania stworzonej przez siebie oferty wraz z załącznikami, np. cennikiem, katalogiem produktów lub innymi plikami, którymi w działalności posługuje się użytkownik. Do dyspozycji użytkownika jest pole „Opis oferty firmy” oraz max 5 załączników. Opcja dostępna tylko w pakiecie business.

c) Jak dodać opis działalności?

Użytkownik, wchodząc do „Panelu użytkownika” w module „Oferta”, może dodać bardziej szczegółowy opis swojej działalności. Bez wątpienia kilka informacji o historii firmy, doświadczeniu rynkowym i zakresie działania będą pomocne dla potencjalnych klientów. Do dyspozycji użytkownika znajduje się pole tekstowe z możliwością edytora tekstów. Opcja dostępna tylko w pakiecie business.

d) Jak dodać produkty i usługi?

Użytkownik, wchodząc do „Panelu użytkownika” w module „Oferta”, może dodać informacje o swoich produktach i usługach. Wybierając odnośnik „Produkty i usługi” przechodzimy do modułu dodawania. Wybieramy „Dodaj” a następnie wpisujemy nazwę produktu, opis produktu oraz zdjęcie. Pola dotyczące nazwy oraz zdjęcia są obowiązkowe. Opcja dostępna tylko w pakiecie business.

e) Jak dodać aktualności?

Użytkownik, wchodząc do „Panelu użytkownika” w module „Oferta”, może dodać aktualności, wybierając „Aktualności”. Moduł składa się z tytułu, zajawki (do 350 znaków ze spacjami) oraz treści, którą użytkownik tworzy samodzielnie za pomocą edytora tekstu. Wszystkie pola są wymagane. Po wybraniu daty rozpoczęcia publikacji oraz zapisaniu informacji, aktualności trafiają do systemu. Opcja dostępna tylko w pakiecie business.

5. Pakiety

a) Darmowy

To uproszczona wersja promocji. Umożliwia rejestrację na poziomie podstawowym, z dodaniem ograniczonej liczby informacji na temat podmiotu.

b) Business

Pakiet Business pozwala na stworzenie samodzielnej strony www i reklamę na stronie głównej w boksie "promowane firmy". Pełen zakres usług dostępnych w poszczególnych pakietach, znajduje się na stronie: http://archiweb.pl/uzytkownik/porownanie-pakietow/.

6. W jaki sposób mogę przejść z darmowego pakietu na pakiet business?

Każdy użytkownik pakietu darmowego może ulepszyć swój pakiet wybierając w „Panelu użytkownika” znajdującym się po prawej strony ekranu opcję  „Zmień pakiet na lepszy”. Pakiet businessy jest uruchamiany testowo na 14 dni. W tym czasie użytkownik ma czas na opłacenie faktury. Fakturę można opłacić za pomocą systemu dotpay lub za pośrednictwem standardowego przelewu bankowego. Po upływie okresu testowego i zaksięgowaniu płatności rozpoczyna się roczny okres abonamentu, w przypadku braku płatności, konto zmienia się w darmowe. Serdecznie zapraszamy na nasz fanpage na facebooku, gdzie można zdobyć kupon rabatowy biorąc udział w organizowanych konkursach.

7. Płatności

Po przejściu lub zamówieniu pakietu business, automatycznie generowana jest faktura dostępna w obrębie konta danej firmy. Informacja o fakturze również wysyłana jest na adres e-mail. W momencie braku odnotowania płatności w 10 dniu okresu testowego, wysyłana jest automatycznie informacja dotycząca przypomnienia oraz uwagi. Po braku odnotowania płatności, konto automatycznie zmienia się w konto darmowe, a dane charakterystyczne dla danego pakietu zostają bezpowrotnie skasowane.

Płatność za poszczególny pakiet, dokonywana jest jednorazowo na okres jednego roku. Po okresie jednego roku, na 14, 7 i 3 dni przed upływem ważności wykupionego pakietu, automatycznie wysyłane jest zapytanie do Klienta w celu przedłużenia bądź rezygnacji z usługi.

8. Jak zmienić adres www (subdomena) i wybrać wygląd prezentacji?

Każdy użytkownik pakietu business otrzymuje dodatkowo indywidualny adres strony internetowej wizytówki swojej firmy w domenie archiweb.pl. Adres strony użytkownik tworzy samodzielnie poprzez wpisanie nazwy subdomeny małymi literami od a do z. Adres taki wygląda następująco www.mojafirma.archiweb.pl.  Można to zrobić wchodząc w „Panel użytkownika” po lewej stronie ekranu, w module „Oferta”, klikając na „Adres www i wygląd prezentacji”. Indywidualna subdomena nie jest obowiązkowa, można ją wielokrotnie zmieniać oraz zrezygnować w każdej chwili. Użytkownik, który zdecyduje się na zastosowanie subdomeny otrzymuje możliwość wyboru wyglądu prezentacji spośród 4 szablonów. Rezygnacja z subdomeny oznacza powrót do standardowej prezentacji wizytówki firmy.

9. W jaki sposób mogę otrzymać wsparcie techniczne z Archiweb?

Każdy użytkownik serwisu ma pełne wsparcie techniczne ze strony serwisu Archiweb. Użytkownik, wchodząc do „Panelu użytkownika” w module „Pomoc techniczna”, może skorzystać z formularza kontaktowego, który pojawi się po wybraniu „Skrzynka pocztowa/kontakt z BOK”, lub bezpośrednio wpisując adres http://www.archiweb.pl/kontakt/ . Prosimy o wpisanie tytułu, treści oraz danych do kontaktu. Biuro obsługi klienta odpowie najprędzej jak to będzie możliwe.

10. Zgłaszanie problemów i błędów

Każdy użytkownik serwisu w sposób łatwy i prosty może zgłaszać problemy i błędy. Po prawej stronie ekranu znajduje się aktywny panel „Zgłoś problem”. Po kliknięciu pojawi się formularz zgłaszania błędu. Prosimy wypełnić wszystkie pola oraz wysłać. Biuro obsługi klienta odpowie najprędzej jak to będzie możliwe.

11. W jaki sposób mogę dodać zdjęcia?

Zdjęcia w serwisie Archiweb można dodawać do istniejącego albumu. Użytkownik może założyć własny album wchodząc z „Panelu użytkownika” w moduł „Albumy”. Aby utworzyć nowy album, należy wpisać jego nazwę dodać zdjęcia i nacisnąć  „Zapisz informacje” .Serwis obsługuje następujące formaty plików graficznych; jpg, jpeg, gif, bmp,

12. Jak działa wyszukiwanie

Wyszukiwarka pozwala na wyszukanie firmy po uprzednim sprecyzowaniu frazy (może być kilka słów), np. budowa obiektów, oraz podaniu lokalizacji. W celu łatwiejszego wyszukiwania, mechanizm wyszukiwarki posiada funkcję podpowiedzi nazwy lokalizacji.

14. Do czego służą słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są niezbędne, aby dana firma mogła być łatwo znaleziona przez użytkownika w wyszukiwarce.  W zależności od wybranego pakietu, użytkownik może wybrać od 5 do 10 słów kluczowych, tzw. tagów, charakterystycznych dla danej branży, oferty firmy itd.. Dzięki temu zwiększamy szansę, że do szukanej frazy wpisanej przez użytkownika poszukującego zleceniobiorców zostanie wygenerowana lista, na której znajdzie się nasza firma. Im bardziej charakterystyczne i precyzyjne są tagi, tym większą mamy szansę na zostanie znalezionym przez poszukujących użytkowników serwisu.

15. Zdefiniowanie osoby kontaktowej

Użytkownik serwisu Archiweb, który posiada jeden z pakietów, może zdefiniować inną osobę do bezpośredniego kontaktu z Administratorem serwisu Archiweb. Jest to o tyle użyteczne, że osoba odpowiedzialna za obsługę serwisu z ramienia danej firmy nie musi być jednocześnie właścicielem konta lub płatnikiem.

16. Dodawania oddziałów zamiejscowych firmy

Użytkownik serwisu Archiweb ma możliwość zdefiniowania oddziałów firmy poza centralą, używając zakładki „Oddziały” znajdującej się w module „Ustawienia konta”  wchodząc do „Panelu użytkownika” po lewej stronie ekranu. Dodając oddział, należy wypełnić obowiązkowe pola i zapisać zmiany. Dane zostaną zaktualizowane.

17. Obszar działania przedsiębiorstwa

Użytkownik serwisu Archiweb ma możliwość zdefiniowania zakresu swojej działalności. Pozwala to na wyszukanie firmy w szerszej perspektywie niż tylko w lokalizacji lub miejscowości wpisanej jako siedziba firmy. Wchodząc z „Panelu użytkownika” po lewej stronie ekranu do modułu „Ustawienia konta”, wybieramy „Lokalizacja i obszary działalności”. W aktywnym formularzu możemy zaznaczyć wybrane województwa oraz wybrać profil działalności. Sprecyzowane informacje pozwolą poszerzyć zakres wyszukiwania danej firmy i zwiększyć szansę na znalezienie firmy przez poszukującego internautę.

18. Czy mogę wykupić promocję mojej firmy na www.archiweb.pl ?

Użytkownicy pakietu business otrzymują od serwisu Archiweb promocję w postaci reklamy w boxie na stronie głównej serwisu oraz w dziale promowane firmy. Reklama ta jest całkowicie bezpłatna, a kolejność wyświetlania jest przypadkowa.

20. Co się stanie, jeśli po zmianie pakietu na business nie ureguluję faktury?

Zmiana pakietu z darmowego na business wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty rocznej abonamentu. Jeśli w po okresie 14 dni (okres testowy), nie zostanie odnotowana płatność, konto automatycznie zmienia się w konto darmowe, a dane charakterystyczne dla danego pakietu zostają bezpowrotnie skasowane.

21. Utrata hasła. Jak odzyskać hasło?

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do konta Archiweb, wystarczy przejść do strony logowania http://www.archiweb.pl/uzytkownik/zaloguj-sie/ i kliknąć link „Przypomnij mi” lub wejść bezpośrednio na stronę http://www.archiweb.pl/uzytkownik/przypomnienie-hasla/ . Wystarczy wpisać adres e-mail użyty do logowania w Archiweb. Na podany adres e-mail zostanie przesłana informacja o zresetowaniu starego hasła oraz link aktywacyjny, którego uruchomienie odsyła do serwisu. Po wprowadzeniu nowego hasła i zatwierdzeniu, nowe hasło zostaje zapisane. Można przejść do logowania z użyciem nowego hasła.

22. Zmiana hasła do konta Archiweb.

Zmiana hasła w serwisie Archiweb jest procedurą prostą:

  1. Wejdź do „Panelu użytkownika” po lewej stronie ekranu
  2. W module „Ustawienia konta” wybierz „Zmiana hasła”
  3. Wprowadź stare hasło oraz nowe
  4. Zatwierdź zmiany przyciskiem „Zmień hasło”

23. Czy użytkownikiem serwisu Archiweb mogą być spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółki akcyjne?

Zgodnie z Regulaminem serwisu przedsiębiorstwa posiadające osobowość prawną mogą zostać użytkownikiem serwisu Archiweb.

24. Kiedy moja oferta może zostać usunięta?

Oferta firmy zamieszczona w serwisie Archiweb może zostać usunięta przez Administratora serwisu jeśli zawiera ona słowa powszechnie uznawane za obelżywe, jest niezgodna z obowiązującym prawem na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

25. Jak mogę usunąć konto w serwisie Archiweb?

Konta w serwisie Archiweb nie można usunąć samodzielnie. Konto zostanie usunięte na prośbę użytkownika wysłaną do bok@archiweb.pl z adresu poczty elektronicznej, do którego zostało utworzone konto w serwisie Archiweb.